miercuri, 9 februarie 2011

Totul atat de simplu....



Totul atat de simplu

O, dac-aş fi o lumânare numai, 
Să mă consum treptat 
De la un capăt spre altul, 
Simplu, ca-n aritmeticile 
Copiilor... 
Capul întâi - ce fericire! - 
Mi-ar dispărea, 
Lumea ar spune: 
"Ce fără cap este fata aceasta!", 
Eu aş fi uitat totul 
Şi nimic n-aş mai căuta să-nţeleg. 
Inima apoi mi s-ar topi, 
Şi n-aş mai iubi, 
Şi n-aş mai urî, 
Şi nici o suferinţă nu m-ar atinge, 
Şi lumea ar spune: 
"Ce fără inimă este fata aceasta!" 
Şi aşa mai departe. 
Şi apoi n-aş mai avea nici o dorinţă, 
Şi nici o patimă, 
Şi sângele meu purtător de corăbii 
S-ar spulbera, 
Şi mi-ar rămâne numai genunchii uscaţi, 
Tremurători cu demnitate sau îngenuncheaţi, 
Nimeni nu s-ar mai obosi să spună ceva. 
În ultima linişte, 
Balta de ceară 
S-ar răci, pedepsită anume 
Pentru toate îngrozitoarele umbre pe care 
Lumina ei le-a adus în lume... 

Ana Blandiana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu